Mobilita pedagogických pracovníkov

V čase letných prázdnin sa dve pani učiteľky anglického jazyka zúčastnili štruktúrovaných kurzov v Anglicku,  v historickom mestečku Cantenburry. Do Anglicka vycestovali v nedeľu 17. júla a s veľkými očakávaniami, motiváciou a chuťou naučiť sa a získať nové vedomosti a poznatky v oblasti vyučovania anglického jazyka v pondelok ráno nastúpili na kurzy organizované Pilgrims Teacher Training. "Pilgrims" je organizácia, ktorá ponúka pre učiteľov inšpirujúce a motivujúce kurzy.  Dva týždne mali možnosť prežiť v multikultúrnej spoločnosti, keďže do Pilgrims prichádzajú učitelia z mnohých európskych krajín. 

Štruktúrovaný kurz "Teaching English through Multiple Intelligence"

Štrukturovaného kurzu "Vyučovanie angličtiny pomocou teórie viacnásobné inteligencie" sa zúčastnila PaedDr. Mária Konečná. Obsahom tohto kurzu bolo naučiť: 

- lepšie pochopiť, akým spôsobom sa študenti učia a vzdelávajú v súvislosti s viacnásobnou (mnohonásobnou) inteligenciou,

- aplikovať teóriu "multiple intelligence" (mnohonásobná inteligencia) v triede a následne hodnotiť a posudzovať študentov vychádzajúc z tejto teórie,

- zoznámiť sa s rôznymi inteligenciami a naučiť sa rozpoznať ich u seba aj svojich študentov,

- vytvoriť priaznivé prostredie pre učenie,

- zlepšiť svoje jazykové kompetencie,

- získať zručnosti a nástroje, ktorými sa dosiahne vyššia vzdelanostná úroveň študentov.

Lektorkou kurzu bola charizmatická, energická, inšpirujúca a vždy usmiata Steffania Balloto, ktorá nás zaviedla do sveta teórie "Multiple Intelligence". Teória viacnásobné inteligencie je dielom amerického psychológa Howarda Gardnera. Ten predpokladá existenciu ôsmych rôznych, vzájomne viac-menej nezávislých inteligencií: lingvistická inteligencia, logicko-matematická inteligencia, priestorová inteligencia, hudobné inteligencia, telesne-pohybová inteligencia, interpersonálne inteligencia a intrapersonálnu inteligencie, naturalistická inteligencia.


Štruktúrovaný kurz " Methodology and English Language for Secondary Teachers "


Štruktúrovaného kurzu  sa zúčastnila Mgr. Mária Hrabovská. Obsahom tohto kurzu bolo  naučiť účastníkov:

- spôsoby prezentácie a precvičovanie gramatiky a slovnej zásoby,

- využitie hudby, príbehu, obrázkov a drámy vo výučbe,

- individuálny prístup k žiakom,

- oboznámenie sa s rôznymi štýlmi učenia,

- pracovať so žiakmi na rôznym úrovniach vedomostí,

- nápady na využitie rôznych foriem vyučovania,

- zlepšenie výslovnosti,

- práca s učebnicami a doplnkovými materiálmi,

- využitie textov na rôzne účely a práca so samotným textom,

- využitie on-line zdrojov,

- učenie prostredníctvom umenia,

- nápady pre hodnotenie a testovanie,

- prvky CLIL,

- riešenie problémov učiteľov, ktorí pracujú v jednojazyčnom kontexte,

- vysporiadanie sa s problémovým správaním.

Veľmi zaujímavou časťou kurzu bolo využitie NLP (neuro-lingvistické programovanie) vo vyučovaní cudzieho jazyka. Tento model vysvetľuje, ako spracovávame informácie, ktoré k nám prichádzajú zvonku. Je založený na práci Richarda Bandlera a Johna Grindera. Táto teória zdôrazňuje význam zmyslového vnímania, neverbálnej komunikácie, očného kontaktu, postoja a pohybu pri učení. Pomáha vytvárať pozitívnu atmosféru v triede a učenie cudzieho jazyka sa využitím rôznych aktivít stáva efektívnejším.

© 2016 Základná škola, Ulica mieru 1235, Bytča  
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky